Ofte stilte spørsmål

Hvordan kan dere være så mye billigere enn tradisjonelle aktører?

Tradisjonelle aktører i solskjermingsbransen har mange ledd som koster penger. 

Selgere skal lønnes, det brukes titalls millioner på reklame (en stor aktør her i Norge bruker alene over 40 millioner bare på TV-reklame!), stort vareutvalg og stor administrasjon osv. Noen må betale for alt dette. Det blir deg som sluttkunde.

Vi i kriseutenmarkise.no tenkte vi kunne snu litt på dette. Vi gikk til noen av Europas største produsenter (samme som våre konkurrenter får sine produkter fra), og fjernet mellomleddene. Vi valgte ut noen få gode modeller vi kjøper mange av. 

Vi bruker ikke noe på markedsføring heller. Vi skal leve av anbefalinger fra andre og omtaler i mediene.

Samlet gir dette lave priser.

Hvis du klarer å måle lenge og bredde (vi viser deg hvordan her ) og skru inn 9 skruer så kan du spare godt over 10 000 kr på en markise. Montering lærer du her . 

Vi har automatisert det meste, men kundeservicen tar vi personlig. Bare ta kontakt om du lurer på noe.

Hva koster frakt?

Vi har gratis frakt på alle våre varer. Varene blir levert ved inngang/trappen i 1. etg. Vi ringer og avtaler leveringen på forhånd.

Hvor lang leveringstid har dere?

Vi har 3-8 ukers levering avhengig av produkttype. Innvendige produkter har kortere produksjonstid enn utvendige produkter.

Er det vanskelig å måle opp? Hvordan måler jeg opp?

Bedøm selv om dette er noe du klarer her: Slik måler du Hvis du ønsker kan vi også bistå deg via en messenger- eller skypesamtale mens du måler opp. Bare ta kontakt:)

Hvordan monterer jeg?

Se her: Slik monterer du

Jeg har lyst til å kjøpe av dere, men er ikke så gira på å montere selv. Hva gjør jeg?

Vi har et nettverk av montører rundt i landet. Disse kan hjelpe deg med å montere hvis du ønsker det. Bare si ifra når du har bestilt, så setter vi deg i kontakt med en dyktig montør. Selv om du setter bort montasjen, sparer du fortsatt mange penger på å handle produktene bos oss kontra tradisjonelle aktører.

 

Hvilke garanti/reklamasjon har dere?

Reklamasjonstid på solskjermingsprodukter er 5 år. Slitasjedeler som snorer, elektronikk etc, har en reklamasjonstid på 2 år. Utover dette forholder vi oss til norsk kjøpslov og videreformidler produsentenes garantier. 

Hvor kjøper dere produktene fra?

Vi kjøper våre produkter fra noen av Europas ledende produsenter. Innvendige produkter produserer hos Pema solskjerming ( http://www.pemasol.no/ ) i Moss. Utvendige har vi valgt flere leverandører for å få best mulig produkter.

Hva hvis jeg måler feil?

Alle våre produkter lages på mål til deg som kunde. Du er derfor selv ansvarlig for alle målene du tar. Det er derfor viktig at du er nøye når du måler. Bare ta kontakt om du har spørsmål eller send oss et bilde hvis det er noe du lurer på. 

Alle ordre er endelige og kan ikke gjøres om etter produktene er satt i produksjon. Vi ringer derfor våre kunder for en rask gjennomgang før vi setter ordrer i produksjon.

Kan jeg annulere en ordre?

Alle våre produkter blir produsert etter spesifikke opplysninger om mål, farger, betjening osv gitt av deg som kunde. I henhold til «Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler» (Angrerettloven) er tilvirkningskjøp unntatt angreretten.

Skulle du som kunde hevde å ha grunnlag for å annulere bestillingen etter produksjonstart, svarer du for alle påløpte kostnader i sakens anledning etter avregning fra oss som selger. Ved selgers mottak av omforent oppgjøre bortfaller alle krav og forpliktelser for begge parter.